از فیلم‌هایی که فروش قابل توجهی در گیشه کسب کرده‌اند قسمت چهارم از فرانچایز «من نفرت‌انگیز» است.

وقتی مینیون‌ها گیشه را تسخیر می‌کنند

به گزارش گروه فرهنگی قدس، از دیگر فیلم‌هایی که فروش قابل توجهی در گیشه کسب کرده‌اند قسمت چهارم از فرانچایز «من نفرت‌انگیز» است، انیمیشنی که نخستین قسمت آن توسط سرجیو پابلو در سال ۲۰۱۰ ساخته شد و به دلیل کسب موفقیت دور از انتظار با فروش ۳/۷ میلیارد دلار، سازندگانش را به ساخت ادامه آن ترغیب کرد. 


انیمیشن «من نفرت‌انگیز» حول کاراکتری به نام «گرو» می‌چرخد، یک دزد حرفه‌ای که برای عملیاتی شدن نقشه‌هایش هر کاری می‌کند. در قسمت نخست این انیمیشن «گرو» برای تحقق بخشیدن به یکی از نقشه‌هایش تصمیم می‌گیرد سه دختربچه از پرورشگاه بیاورد تا از طریق آن‌ها نقشه‌اش را عملی کند اما مدتی بعد متوجه می‌شود مثل یک پدر در حال مراقبت کردن از آن‌هاست. ماجرای قسمت دوم هم با یک مأموریت تازه برای گرو از سوی اتحادیه مبارزه با تبهکاران آغاز می‌شود و این مأموریت جدید، زمینه‌ساز ساخت قسمت سوم این فرانچایز می‌شود. در قسمت سوم می‌بینیم «گرو» که زمانی یکی از خطرناک‌ترین تبهکارهای دنیا بوده، پس از ازدواج با لوسی به مأمور سازمان ضدشرارت پیوسته و به جای نابودی دنیا، برای حفاظت از آن مبارزه می‌کند. اما در تازه‌ترین قسمت این انیمیشن پرطرفدار به کارگردانی کریس رناد می‌بینیم که «ماکسیم» از همکلاسی‌های قدیم «گرو» پس از فرار از زندان به دنبال انتقام از او و خانواده‌اش است و آن‌ها هم ناچارند به شهر دیگری نقل مکان و شخصیت‌های جدیدی برای خودشان دست و پا کنند.
این فرانچایز  که توسط ایلومینیشن تولید و توسط شرکت یونیورسال پیکچرز توزیع شده، با افتتاحیه پنج روزه خود در سینماهای آمریکا فروشی ۱۲۲ میلیون دلاری را رقم زد که شروعی قوی برای چهارمین فیلم از این مجموعه انیمیشن بود، این در حالی است که ششمین فیلم از مجموعه «من نفرت‌انگیز»/ «مینیون‌ها» به عنوان پرفروش‌ترین فرنچایز انیمیشن تمام دوران شناخته می‌شود.

خیز «گرو» و خانواده‌اش برای یک ماجرای تازه
تازه‌ترین قسمت «من نفرت‌انگیز» همچون قسمت‌های قبلی لحظات بامزه و جذاب کم ندارد، گرچه این فیلم در ابتدای اکرانش نتوانست آن قدری که باید توجه منتقدان را به خود جلب کند و این قسمت را ضعیف‌تر از قسمت‌های دیگر می‌دانستند. ضمن اینکه در این قسمت هم خبری از شیرین‌کاری‌های همیشگی مینیون‌ها نیست و بسیاری از منتقدان آن‌ها را حوصله سربر دانسته‌اند و از سویی دیگر خرده‌داستان‌ها شتاب‌زده از پی هم می‌آیند و می‌روند، با این حال به نظر می‌آید فروش قابل توجه این انیمیشن نشان داد داستان‌های گرو و خانواده‌اش برای مخاطب جذاب است و این فیلم همچنان می‌تواند داستان‌های تازه‌ای برای دوستدارانش تعریف کند.
اما فراتر از همه این‌ها، این روزها انیمیشن‌های کمپانی‌های مطرح به یک بازوی قوی و انکارناپذیری در باکس آفیس تبدیل شده‌اند و این فیلم دومین برد متوالی در سال ۲۰۲۴ است که پس از موفقیت انیمیشن «درون بیرون ۲» پیکسار و دیزنی بدست می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.